29 września 2024, godz. 18.00 Koncert inauguracyjny 9. Ogólnopolskiego festiwalu Muzyki Kameralnej „Dialogi”

W niedzielę, 29 września br.,o godz.18.30 zapraszamy miłośników muzyki kameralnej do Kościoła p.w. św. Józefa w Ozorkowie, na koncert rozpoczynający 9. edycję Festiwalu „Dialogi”.

Tym razem wsłuchamy Zespół „Le Bateau” w składzie: Aleksandra Kelm (skrzypce barokowe), Justyna Wójcikowska (flet poprzeczny/podłużny) i Joanna Cyrulik (klawesyn/organy).

Le Bateau to grupa specjalizujący się w wykonawstwie muzyki dawnej, a jej nazwa nawiązuje do miasta Łódź.

Członkinie zespołu poznały się podczas wspólnych studiów w Akademii Muzycznej w Łodzi, w Katedrze Organów, Muzyki Kościelnej, Klawesynu i Muzyki Dawnej. Instrumentalistki
współpracowały już przy projektach Akademickiej Orkiestry Barokowej i licznych zespołów
kameralnych, a także występowały w koncertach organizowanych przez Akademię Muzyczną w Łodzi. Jednak to szczególne zamiłowanie do muzyki kameralnej i wzajemne muzyczne zrozumienie sprawiły, że połączyły siły i stworzyły zespół, którego działalność wykraczała poza codzienne akademickie obowiązki.

Podczas koncertu zabrzmią utwory m.in.: Antonio Vivaldiego, Georg Friedrich Händel oraz Johann Sebastian Bach.

Patronat nad imprezą objął Burmistrz Miasta Ozorkowa Jacek Socha.

WSTĘP WOLNY

Życiorysy artystyczne członkiń zespołu

Justyna Wójcikowska – Absolwentka klasy fletu podłużnego prowadzonej przez dra hab.
Marka Nahajowskiego oraz klasy fletu traverso prowadzonej przez dr hab. Magdalenę Pilch w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Swoje umiejętności
rozwijała w Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu, w klasie prof. Petera Holtslaga
oraz w czasie kursów mistrzowskich prowadzonych przez Bolette Roed i Daniëla Brüggena. Z muzyką dawną związana jest od dziecka, jako wieloletni członek zespołu muzyki dawnej
Scholares Minores pro Musica Antiqua z Poniatowej. Współtworzy konsort poprzecznych
fletów renesansowych La Viva Fiamma. Współpracowała z Orkiestrą Zespołu Muzyki Dawnej Diletto, Filatura di Musica, Łódzką Orkiestrą Barokową Altberg Ensemble, Zespołem Muzyki Dawnej Musarion oraz Royal Baroque Ensemble. Pasję do muzyki współdzieli z pasją do nauk ścisłych – jest absolwentką Finansów i rachunkowości na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, a także Analityki gospodarczej na Uniwersytecie Łódzkim.

Aleksandra Kelm – skrzypaczka pochodząca z Płocka, kameralistka, muzyk orkiestrowy,
pedagog, specjalistka w dziedzinie wykonawstwa historycznego. W wieku 7 lat rozpoczęła
naukę gry na skrzypcach pod kierunkiem swojego ojca w płockiej Szkole Muzycznej. Od tamtej pory nieustannie rozwija umiejętności estradowe biorąc udział w konkursach muzycznych, festiwalach i kursach mistrzowskich. Jest laureatką nagrody uznania Prezydenta Miasta Płocka za działalność artystyczną. Ukończyła studia magisterskie w klasie skrzypiec dr Mai Tomaszewskiej-Klimek na Akademii Muzycznej w Łodzi. Podjęła także kolejny kierunek studiów na rodzimej uczelni w klasie skrzypiec barokowych dr Judyty Tupczyńskiej. Współpracuje z Płocką Orkiestrą Symfoniczną oraz Łódzką Orkiestrą Barokową Altberg Ensemble. Swoje horyzonty artystyczne poszerza wykonując zarówno muzykę klasyczną, dawną, rozrywkową, jak i folklorystyczną. Regularnie koncertuje w Polsce i za granicą (Włochy, Niemcy, Francja, Portugalia, Hiszpania, USA, Chiny). Jest współzałożycielką i liderką kwartetu CODA. Od 2023 roku pełni funkcję kierownika muzycznego w Zespole Pieśni i Tańca „Wisła” Płockiego Ośrodka Kultury i Sztuki.

Joanna Cyrulik – klawesynistka, organistka, pedagog. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w klasie klawesynu prof. dr hab. Ewy Piaseckiej i basso continuo u dr hab. Ewy Mrowca (2012), a także organów w klasie prof. dr hab. Ireny Wisełki- Cieślar i dra Karola Hilli (2016). W 2024 roku uzyskała z wyróżnieniem tytuł doktora sztuk muzycznych w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka. Swoje umiejętności doskonaliła na wielu kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych klawesynistów i organistów. W 2015 roku wraz z zespołem kameralnym Cordatus zdobyła I nagrodę na I Forum Kameralnym Muzyki Dawnej organizowanym w Poznaniu, a także brała udział w przesłuchaniach do programu stypendialnego EEEmerging dla wybranych młodych zespołów muzyki dawnej w Pradze. W swoim dorobku artystycznym ma udział w licznych koncertach i festiwalach zarówno jako solistka jak i kameralistka. Współpracowała z takimi artystami jak Olivia Centurioni, Andreas Scholl, Kai Wessel, Sirkka-Liisa Kaakinen-Pilch, Zbigniew Pilch, Stefan Plewniak, zespołem Gradus ad Parnassum (Niemcy), Umbraculum, Kapelą Jasnogórską, Filatura di Musica, Przemyską Orkiestrą Kameralną, a także występowała pod batutą m.in. Howarda Griffithsa, Łukasza Borowicza, Pawła Przytockiego, Yaroslava Shemeta. Na stale współpracuje z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Łódzkiej, a także Teatrem Wielkim w Łodzi, gdzie m.in. brała udział w przygotowywaniach premiery spektaklu Lo Speziale J. Haydna (2020) czy Wesele Figara W. A. Mozarta (2021). Jest również członkiem Łódzkiej Orkiestry Barokowej Altberg Ensemble.
Brała udział w nagraniach płytowych z serii „Jasnogórska Muzyka Dawna. Musica Claromontana” wykonując partie basso continuo w religijnych dziełach Józefa Elsnera (wyd.
Musicon) czy Sinfonią Novą Orchestrą (wyd. DUX). Była również prelegentką na I Międzynarodowej Sesji Realizacji Basso Continuo (2021) oraz Ogólnopolskiej Sesji Naukowo-Artystycznej „Między organami a klawesynem” (2022). Obecnie pracuje w Katedrze Organów, Muzyki Kościelnej, Klawesynu i Muzyki Dawnej Akademii Muzycznej w Łodzi na stanowisku adiunkta.